You are here
Home > הלוואות > כל מה שרציתם לדעת על מסורבי משכנתא

כל מה שרציתם לדעת על מסורבי משכנתא

במציאות שבה רוב רוכשי הדירות זקוקים למשכנתא, ישנם גם מי שנענים לבקשה בסירוב. מהן הסיבות לכך ומה ניתן לעשות בעניין?

בישראל של היום, לקיחת משכנתא הפכה לשלב כמעט בלתי נפרד בדרך לדירה חדשה. משכנתא מאפשרת להפוך את החלום לדירה למעשי, ולכן קשה לדמיין את הדרך לשם בלעדיה. אלא שההחלטה אם לאשר בקשה למשכנתא או לא, מחייבת את הבנקים להעמיד על הפרק שיקולים ומאפיינים שונים. ובמקרה שבו בנק מסוים מגיע למסקנה שפוטנציאל הסיכון של אישור המשכנתא גדול מדי, הוא רשאי לסרב לבקשה.

מי נמצאים בסיכוי גבוה להיות מסורבי משכנתא?

הבנקים אמנם אינם מחויבים לפרט את שיקוליהם, אך ישנן סיבות רבות בגינן הם עלולים לסרב. מאחר שחלק מהלווים הפוטנציאליים אינם מודעים לריבוי הסירובים המתקבלים, הם עלולים לגלות שהפכו להיות מהקבוצה של האנשים שזקוקים לשירות משכנתא למסורבים בלי להיות ערוכים לכך מראש. קיימות סיבות שונות לקבלת תשובה שלילית לבקשה, אלה העיקריות שבהן:

  • משכורת – בעלי משכורות נמוכות שעלולים להתקשות בהחזר התשלומים.
  • היעדר קביעות – מי שניכר שמחליף מקומות עבודה לעתים קרובות, ולכן קיים החשש שיוותר בשלב מסוים ללא עבודה ולכן ללא יכולת החזר.
  • היסטוריה מול הבנק – מסורבי משכנתא עשויים להיות מי שכבר הציגו היסטוריה בעייתית מול הבנק בעבר. בין אם מדובר בצ'קים חוזרים, בחשבון שהוטלה עליו מגבלה וכדומה.
  • היסטוריה מול הוצאה לפועל – בעלי תיק פתוח או קשיים בהחזר חובות עבר.
  • גיל מבוגר – לקוחות שקיים לגביהם חשש לפטירה, טרם סיום החזר התשלומים.
בעלי מקצוע יכולים למצוא פתרון

מהם הפתרון הרלוונטיים עבור מסורבי משכנתא?

סטטוס של מסורבי משכנתא הוא כמובן לא דבר רצוי, אך מנגד גם לא מדובר בקביעה שהופכת את השאיפה לדירה לבלתי אפשרית. מאחר שקל מאוד לטעות בדרך לקבלת משכנתא, מסורבי משכנתא עשויים להיות מי שפשוט התנהלו באופן שגוי או שלא בחנו את כל החלופות. לצורך מיפוי כלל האפשרויות העומדות בפניכם, מומלץ לפנות אל יועץ משכנתאות. היועץ יוכל לבחון ולהבין את הסיבות לסירוב, ולהבין מה ניתן לעשות כדי להביא לאישור ההלוואה. בין אם הוספת ביטחונות, שינוי הסכום וכדומה.

כתיבת תגובה

Top