You are here
Home > הלוואות > <strong>האם קיים פתרון למסורבי משכנתא שמעוניינים לרכוש דירה?</strong>

האם קיים פתרון למסורבי משכנתא שמעוניינים לרכוש דירה?

סירוב למשכנתא יכול להתגלות בתור מכשול מאתגר, שיעמוד ביניכם לבין הדירה שאתם מעוניינים לרכוש. אם קיבלתם מהבנק תשובה שלילית ואתם מתלבטים כיצד להמשיך, אלה הפתרונות שעשויים לשמש אתכם

רוב רוכשי הדירות בישראל מודעים לכך שכחלק מהתהליך יצטרכו לפנות אל הבנק לצורך קבלת משכנתא. מדובר במסלול מוכר וידוע, שמאפשר לעומדים בקריטריונים הרלוונטיים לממש את חלומם לדירה חדשה. עם זאת, הבנקים כמובן שאינם מאשרים כל בקשה באופן אוטומטי, אלא מקדימים לבדוק כל אחד מהמאפיינים שעשויים להשפיע על יכולת העמידה בתנאי ההלוואה. ברשימה הזו נמצאים פרמטרים כמו גובה המשכורת החודשית, היסטוריה בנקאית קודמת, היסטוריה תעסוקתית וקיומן של מגבלות כאלה או אחרות. 

מי שקיים ספק לגביו, גם אם הקטן ביותר, עשוי לקבל סירוב ולהתמודד עם השלכותיו. ולמרות שמדובר בסיטואציה שהיא ללא ספק מורכבת, ישנם פתרונות שונים שכדאי להכיר ועשויים להתגלות כרלוונטיים בעיני חלק מהמסורבים. אלה העיקריים שבהם:

יעוץ מקצועי – לאור העובדה שפנייה אל הבנק לקבלת משכנתא היא נפוצה כל כך, חלק מהפונים מבצעים אותה באופן עצמאי וללא היערכות מקדימה או התייעצות עם גורמים מקצועיים. במקרה כזה, הם עלולים כמובן לבצע טעויות, לקבל משכנתא בתנאים שאינם אופטימליים או אפילו לקבל סירוב שיעכב את התוכניות שלהם. גם כדי לאתר פתרון למסורבי משכנתא שיכול להתאים לכם, מומלץ לפנות אל יועץ משכנתאות מומחה. הוא יוכל לבחון את הנתונים שלכם, להסביר את הסיבות האפשריות לכך שקיבלתם סירוב ולהציע כיווני פעולה רלוונטיים. כיוונים כאלה יכולים להיות שינוי בגובה הסכום, הוספת ביטחונות ועוד.

משכנתא הפוכה – כאשר מדובר בהורים בעלי נכס קיים שרוצים לעזור לילדיהם לרכוש את דירתם הראשונה, באפשרותם לקחת הלוואה כנגד הדירה במסלול שזכה לשם "משכנתא הפוכה".

פנייה לגורמים חוץ בנקאיים – הבנק הוא אמנם התחנה הראשונה בדרך, אבל נוסף אליו קיימים גם פתרונות חוץ בנקאיים שיכולים להוות פתרון למסורבי משכנתא. חשוב כמובן לבחון היטב כל הצעה, כולל הריביות ויתר התנאים העומדים על הפרק, כדי להימנע מחתימה על הלוואה שתנאיה אינם אופטימליים עבורכם.

כתיבת תגובה

Top