You are here
Home > ניהול תקציב > איך לסגור את המינוס בבנק ולצאת מעבדות לחירות?

איך לסגור את המינוס בבנק ולצאת מעבדות לחירות?

עבדות

לפני יותר מ 3500 שנה בני ישראל יצאו ממצרים והפכו לבני חורין, אך בימינו רבים מאיתנו ממשיכים להיות עבדים של הבנקים, לצבור חובות ולהיות עמוק בתוך המינוס יום אחרי יום.

היום, נושא של סגירת החוב ויציאה אל החירות הכלכלית רלוונטי יותר מתמיד הרי משברים פיננסים לא הלכו לשום מקום ומאיימים לפרוץ כל רגע.

ישנם מספר גורמים האחראים למצב הכלכלי העגום של לא מעט הישראלים וחלקם נגרמים לאו דווקא באשמתם.

העליה המתמדת של המחירים בשווקים השונים בארץ, פיטורים בהפתעה, ירידה בשכר, מחלה ועוד – על כל אלו אין באפשרותנו להשפיע. אבל לעומת זאת יש סיבות רבות אחרות שתלויות אך ורק בנו ואנחנו רוצים לעשות סדר בדברים על מנת לעזור לכם להיפטר מהמינוס בבנק.

שחרור מאזיקים
יש דרך לחזור לחרות

מי הם האשמים העיקריים במצב הכלכלי העגום שלנו?

– בראש ובראשונה מדובר בהוצאות שהם מעל ההכנסה שלנו או במילים אחרות אנחנו מבזבזים יותר ממה שאנחנו מרוויחים. לצערינו, מדובר בתופעה ידועה לא רק במשפחות בעלות הכנסה נמוכה אלא גם בבעיה של מעמד הביניים. ידינו קלה מדי על כרטיסי האשראי והתרגלנו לבזבז מבלי להקדיש מחשבה רבה ולבדוק האם מדובר בהוצאות נחוצות באמת. כמו כן, רבים מאיתנו מסונוורים על ידי המותגים ומוכנים לשלם כפליים עבור המוצר במקום לרכוש אותו במחיר הרבה יותר נמוך.

-קצב החיים המטורף של ימינו נותן את השפעותיו גם על ההתנהלות הכלכלית שלנו ביום יום. אנחנו רוצים הכל כאן ועכשיו ולא מסוגלים לדחות את הסיפוקים. בריצה אחר הכסף הגדול, אנחנו ממהרים מדי, לא מבצעים את הבדיקות הנחוצות ומשקיעים את מיטב כספנו בעסקאות מפוקפקות.

-האם אתם מסוגלים להגיד לנו כאן ועכשיו כמה כסף אתם מוציאים? גם אם ניתן לכם לחשוב על כך מספר דקות, תתפלאו אבל כמו הישראלים הרבים תתקשו לענות על השאלה. ברור שצעד ראשון להתנהלות כלכלית נכונה היא לאזן הוצאות מול ההכנסות ובשביל זה תצטרכו לבנות יעדים ולתכנן את החלקים השונים של התקציב דוגמת חופשות של סוף השנה. תתחילו לספור הוצאות חודשיות ואחר כך תוכלו להתמודד עם התוכניות הן לטווח הארוך.

-תגידו "לא" לקניות ספונטניות. תתרגלו ללכת עם הרשימה גם לסופר הקרוב ותשוו מחירים.

במידה ומדובר ברכישה של דברים "חשובים" יותר, תתכנו את התקציב בהתאם.

-חתונה קתולית זה לא המצב שלכם. תרגישו חופשי להחליף בנקים וחברות שנותנות לכם שירותים בכל מיני תחומים בחיים. תמיד תבדקו והעדיפו הצעות יותר משתלמות עבורכם.

-אל תגדילו את המינוס בבנק. במידה וכבר חציתם את הקו האדום אל תנסו למתוח אותו עוד יותר הרי תשלמו ריביות גבוהות במיוחד עבור התענוג המפוקפק.

משכנתא לסגירת הלוואות

אין לנו ספק שמעכשיו תאמצו לעצמכם את הנקודות הנ"ל ותיפטרו מהמינוס בבנק אבל את ההמלצה הטובה ביותר שמרנו לסוף.

אנחנו יודעים שכמו ישראלים רבים אחרים לקחתם משכנתא ואפילו הספקתם להחזיר חצי ממנה בשנים שחלפו. מאז זרמו הרבה מים והייתם צריכים לקחת הלוואות נוספות על מנת לממן טיול בר מצווה לבן ולרכוש רהיטים חדשים לדירה. העניין הוא שהריבית שאתם משלמים עבור הלוואות האלו היא גבוהה בהרבה מריבית שאתם משלמים על המשכנתא שלכם. ניחשתם נכון, עכשיו ההמלצה שלנו היא פשוטה ואומרת את הדבר הבא- תלכו לבנק ותקחו משכנתא חדשה שבעזרתה תוכלו לסגור את ההלוואה הקיימת. בדרך זו תשלמו פחות ריבית!

חירות
עם התנהלות פיננסית נכונה תגיעו לחירות

אמנם תצטרכו לעבור מחדש את כל ההליך של לקיחת המשכנתא – להזמין שמאי על מנת שיעריך את הנכס, להגיש את כל המסמכים הדרושים לבנק, לרשום את הדירה בטאבו, אך ללא ספק תתמודדו עם זה בכבוד היות ובדרך זו תוכלו לחסוך הרבה מאוד כסף.

הבנקים לא ממש מתלהבים מהרעיון לתת משכנתא עבור נכס שכבר ממושכן וסביר להניח שתצטרכו להיעזר באיש מקצוע שיעזור לכם לעבור את המכשולים שבדרך.

מרטין בוקסדורף בעל ניסיון רב בתחום. הוא טיפל בהרבה מקרים דומים וישמח לעמוד גם לרשותכם.

לפני שתגשו לעניין תוודאו שההכנסות שלכם גדולות פי שלוש מההחזר החודשי שתצטרכו לשלם לבנק, בלי זה ההליך לא יצא לדרך.

לסיכום, אנחנו רוצים להגיד כי כל אחד ואחת מאיתנו אחראי על המצב הכללי משלו, תבחרו בחירות כלכלית ואל תהיו עבדים של הבנק!

כתיבת תגובה

Top