You are here
Home > הלוואות > דרכים יעילות לקבלת הלוואה בריבית נמוכה

דרכים יעילות לקבלת הלוואה בריבית נמוכה

הדרך אל הכסף

יש המון סיבות לקחת הלוואה , לא משנה מה הסיבה שאתם זקוקים להלוואה, אנחנו כאן כדי לספר לכם על דרכים יעילות לקבלת הלוואה בריבית נמוכה.

אנחנו לוקחים הלוואות מסיבות שונות, משמחות יותר ומשמחות פחות. סיבה משמחת היא לקיחת הלוואה כדי לקנות דירה, ואילו סיבה משמחת פחות היא בקשת הלוואה כדי לממן ניתוח לא צפוי. המשותף לכל סוגי ההלוואות האלה הוא שהן למעשה קבלה של כסף מגורם חיצוני, כדי לשלם על משהו קרוב יותר. את ההלוואה נחזיר במהלך הזמן, כאשר ההחזר יתפח בהתאם לגובה הריבית שנשלם.

לא משנה מה הסיבה בגללה אתם צריכים הלוואה, אתם רוצים לעשות זאת עם הריבית הנמוכה ביותר, ואנחנו נספר לכם על הדרכים היעילות לעשות את זה בצורה הכלכלית ביותר עבורכם.

 

איך מוצאים משכנתא משתלמת?

סוג ההלוואות הראשון עליו נדבר הוא משכנתאות. משכנתא בדרך כלל נלקחת כדי לממן רכישת דירה.  ההלוואה הגדולה ביותר עבור רוב הישראלים (בדרך כלל על סך מאות אלפי שקלים), וההחזר נפרס על פני שנים ארוכות. כיוון שמדובר בהלוואה גדולה כל כך שנפרסת על פני שנים רבות כל כך, נטל המשכנתא צפוי להשפיע על ההוצאות החודשיות של המשפחה לאורך שנים רבות. ככל שהריבית גדולה יותר, הנטל כבד יותר, לכן טבעי שנרצה להקטין את הריבית ככל האפשר.

את המשכנתא לוקחים מהבנק, ולא חייבים לקחת אותה דווקא דרך הבנק בו נמצא החשבון שלכם. אל תמהרו לקחת משכנתא מהבנק הראשון שמגיש לכם הצעה. נישמו עמוק, התבוננו קדימה והמשיכו לבנקים נוספים. עירכו סקר שוק מקיף, השוו עלויות ותנאים ומיצאו את המשכנתא המשתלמת ביותר עבורכם. בנק שיידע שקיבלתם הצעות נוספות עשוי לנסות להציע לכם הצעות משופרות כדי להרוויח אתכם כלקוחות שלו, אתם יכולים לנצל את זה כדי לקבל הצעות טובות יותר.

דרך נוספת לקבלת משכנתא בריבית נמוכה יותר היא על ידי הקטנת תקופת החזר המשכנתא. הכלל הוא שככל שתקופת ההחזר ארוכה יותר ונפרסת על פני שנים רבות, כך הריבית גבוהה יותר. אם תבחרו להחזיר את הכסף מהר יותר, הבנק ירגיש בטוח יותר בהלוואה ויוכל להעניק לכם ריבית נמוכה יותר. שימו לב שהמשמעות של החזר מהיר היא שתצטרכו לעמוד בתשלומים מוקדם יותר, לכן בידקו שבאמת יש לכם את האפשרות לעמוד בתשלומים במהירות.

כדאי שתבדקו זכאות ממשרד הבינוי והשיכון, כך תוכלו לקבל משכנתא עם ריבית אטרקטיבית ותנאים נוחים יותר. בהתאם לתנאים שהוגדרו על ידי המשרד, תותאם לכם משכנתא בתנאי זכאות. יתכן שתקבלו תנאי זכאות לחלק מהסכום, ואת השאר תוכלו לקחת בתנאים של הבנק.

פשיטת רגל
יש לשמור על התנהלות נכונה עם ההלוואה

לקיחת הלוואה רגילה

כל האמור לעיל מתייחס למצב בו אתם רוצים לקנות דירה בעזרת משכנתא. סוג נוסף של הלוואות מתייחס למצב בו אתם צריכים כסף מזומן לצורך כלשהו. כדי לסגור את המינוס בבנק, כדי לממן חתונה או כדי לקנות מכונית. לא משנה מה הסיבה, אתם רוצים להוריד את גובה הריבית ככל האפשר.

הדרך הראשונה עליה נחשוב לקבלת הלוואה היא הבנק, והריבית שתקבלו תהיה מושפעת בראש ובראשונה ממצב החשבון שלכם. אם אתם לקוחות שהבנק יכול לסמוך עליהם, כנראה שתקבלו הלוואה בתנאים טובים יותר. אפשרויות נוספות לקבלת הלוואה הן חברות האשראי, שמציעות הלוואה חוץ בנקאית. ההצעה של חברות האשראי קוסמת, כיוון שהן מציעות הלוואה שלא במסגרת האשראי. מה זה אומר? זה אומר שאתם מקבלים הלוואה של למשל 50 אלף שקלים, ללא קשר למסגרת האשראי החודשית שלכם. כך ההלוואה לא תשפיע על תזרים המזומנים הרגיל שלכם.

כדי לקבל הלוואה בריבית נמוכה, חשוב שתכירו את כלל האפשרויות המצויות בשוק, ותשוו ביניהן בצורה יעילה. חשוב לקחת בחשבון את כל התנאים והפרטים, ולא רק את גובה הריבית. יכול להיות שמישהו מציע לכם ריבית נמוכה במיוחד, אולם הוא הכניס לחוזה תנאי לא סביר שהופך את העסקה ללא משתלמת בכלל.

ניהול כסף
יש לנהל את תקציב ההלוואה בצורה חכמה

להמר על החיסכון שלכם

הדרך לקבל את הריבית הנמוכה ביותר עוברת דרך פעולה לא ממש מומלצת. אנחנו לא מדברים על שוד בנק או פנייה לשוק האפור, אלא הימור על כספי החיסכון שלכם.

כל עובד מחויב להפריש כספי פנסיה, ובמהלך השנים נצברים שם סכומים לא קטנים. הכסף הזה אמור לשמש אתכם כאשר תפרשו מהעבודה בשיבה טובה, אולם אם נתקלתם בצורך חמור בכסף מזומן ישנה אפשרות לקחת הלוואה על חשבון קרן הפנסיה.

בתצורה הזו, תקבלו הלוואה והערב לכך שתחזירו אותה היא קופת הגמל שלכם. והיה ולא תחזירו את הכסף במועד שנקבע, הוא יגבה מהפנסיה. תוכלו לקבל הלוואה בהיקף של עד 80% מהכסף שיש לכם בקופת הגמל, כאשר התנאים משתנים מחברה לחברה. ריבית בהלוואה כזו נעה סביב ריבית הפריים + 2%, ובדרך כלל לא כוללת עמלות נוספות. כן, זו דרך לקבל הלוואה בריבית נמוכה, אבל אנחנו לא ממש ממליצים לכם להמר על כספי הפנסיה שלכם.

כתיבת תגובה

Top