You are here
Home > הלוואות מיידיות > איך נהרסו לי החיים מהלוואה לא נכונה – על הסכנות בלקיחת הלוואות וההתמודדות איתן

איך נהרסו לי החיים מהלוואה לא נכונה – על הסכנות בלקיחת הלוואות וההתמודדות איתן

כסף

לא קשה להבין את מצב יוקר המחייה במדינתנו. מחירי הדיור והמחייה עולים ועולים עם השנים, ומצריכים מאנשים רבים לנהור אל הבנקים השונים בבקשות לקבלת משכנתא, על מנת לקנות את בית חלומותיהם.

רבים טוענים כי הלוואות לצרכים מסוימים, ופרט כאשר מדובר על הלוואת משכנתא נחשבות כפתרון טוב לאלה שאין ביכולתם לממן את כל הסכום בעצמם, אך עם זאת, לקיחת הלוואות מיידיות טומנת בחובה סכנות רבות, מפאת הצורך המובהק שלהן – החזרתן לגורם המלווה. כידוע, כל הלוואה צריך להחזיר בסופו של דבר, ועל כן כאשר אנו מבקשים לקבל הלוואה מן הבנק, עלינו להיות מתוכננים מראש ומודעים לעובדה שאכן נוכל לעמוד בתשלומי ההחזר, בתנאי החוזה והכל על מנת שנוכל לחיות בשקט. אין זהו סוד כי לקיחת הלוואה שאינה נכונה לכם, עלולה להכניס אתכם למצב כלכלי קשה מנשוא, אשר יכול לפגוע בכם, במשפחתכם, ובעיקר באיכות החיים שלכם.

אם כן, חשוב במיוחד לדעת ולהבין את הסכנות הטמונות בלקיחת הלוואות, וכן לדעת כיצד להתמודד איתן:

סכנה ראשונה הינה סכנת הריביות המשתנות. כאמור, אנו נמצאים במצב כיום שמחירי הדיור ממשיכים לצמוח ללא הרף. יחד עם זאת, הריביות על הלוואה נמצאות בשפל. כך נוצר מצב כי לווים רבים מעדיפי

כסף לבית

ם לקחת הלוואות משכנתא גדולות במיוחד, בעלות שיעורי ריבית שאמנם משתנה, אך כיום נחשבת נמוכה. שיעורי ריבית זאת צפויים לעלות בהמשך, מה שעלול לגרום למצב שייתכן ואותם לווים יתקשו לעמוד בתשלומי המשכנתא שלקחו על עצמם.

לשם כך, מומלץ לקחת משכנתא שאתם בטוחים כי תתאים לכם בדיוק במדיות הנכונות. כמובן שאנו לא יכולים לצפות את העתיד, וכן יכולות להתרחש כל מיני סיטואציות לא צפויות אשר ידרשו מאיתנו הוצאת סכומים גדולים, אך עם זאת, תכנון המשכנתא צריך לכלול בתוכו גם את אותן הוצאות בלתי צפויות ולראות שאתם אכן מסוגלים לעמוד בכל צרה שלא תיהיה.

סכנה שניה הינה סכנת ההפסדים הכלכליים. הפסדים כלכליים יכולים לקרות לכל אדם באשר הוא, בגלל גורמים שלאו דווקא קשורים אליו באופן ישיר. זאת בהתאם לגובה הריבית, אינפלציה, תנודות במט"ח ועוד. גורמים אלה הנמצאים בשינוי עלולים לגרום להפסדים כלכליים גדולים של הלווה, גם בטווח הרחוק. כתוצאה מכך ההלוואות עלולות להתייקר.

במידה והדבר אכן קורה, מומלץ טרם לקיחת המשכנתא לנסות להתייעץ עם מומחים בדבר, ולהתייעץ איתם בנוגע לאיזה מסלול משכנתא הוא המתאים ביותר עבורכם לטווח הרחוק. בנוסף, תוכלו גם לנסות ולפרוס את תשלומי המשכנתא כל מספר מצומצם יחסית של חודשים, ובכך יהיה לכם יותר קל לחשב את הסיכונים לטווח שהוא לא ארוך במיוחד. במקרה ואתם נמצאים בעיצומם של ההפסדים הכלכליים המוזכרים למעלה, תוכלו להשתמש באופציה הנקראת "מחזור משכנתא", שפירושה הוא סגירת המשכנתא הקיימת ופתיחת משכנתא חדשה בתנאים משתלמים יותר למצב בו אתם נמצאים כיום.

כתיבת תגובה

Top