You are here
Home > הלוואות > חמישה סוגי הלוואות שכדאי להכיר

חמישה סוגי הלוואות שכדאי להכיר

קופת חזיר, הלוואות, כסף, קופה

חמישה סוגי הלוואות שכדאי להכיר

אין ספק שיוקר המחיה בישראל הינו אחד הדברים המקשים ביותר על איכות החיים שלנו. על מנת שנוכל להנות מכל הדברים אותם אנו רוצים לרכוש, וגם לשמור על איכות חיים גבוהה יחסית, נוכל להשתמש בהלוואות מסוגים שונים. הלוואות מהבנק או מגורמים חיצוניים יכולות לעזור לנו לסגור חובות, וגם להשיג עבורנו את הדברים שתמיד חלמנו עליהם, בזמן קצר יותר.

הלוואות יכולות להקל על חיינו, לשמח אותנו ולעזור לנו בהרבה. כמו כן חשוב לזכור כי טרם בקשת הלוואה, יש להכין תוכנית כלכלית להחזרתה. יש לקחת הלוואות שאתם מוכנים לעמוד בהן כלכלית ללא שום סייג.

מס סוגי הלוואות וכדאי להכיר את כולן

אם כן, קיימות מספר סוגי הלוואות אשר לכל אחת מהן תנאים שונים ומאפיינים שונים. עליכם לדעת את הסוגים השונים על מנת שתדעו איזו הלוואה לקחת בזמן נתון, ולצורך מה.

  • הלוואה ראשונה הינה הלוואה צמודות מדד. הכוונה היא, שבהלוואות אלה, ריבית המדד הינה קבועה, ובנוסף קיים מדד חודשי שנקרא "מדד המחירים לצרכן". מדד זה מסכם את שינוי המחירים במשק בחודש הקודם.
  • הלוואה שניה הינה הלוואה בריבית קבועה. המייחסת להלוואות בהן קיימת ריבית בסיס קבועה מראש, והיא אינה צמודה לשום מדד. כלומר, החזר ההלוואה ידוע מראש.
  • הלוואה שלישית הינה הלוואה בריבית משתנה. מדובר בהלוואה אשר אכן צמודה למדד, אך הריבית צפויה להשתנות על פי תחנות זמן שנקבעו מראש. מדובר לרוב על שנה, שנתיים או יותר מרגע לקיחת ההלוואה.
  • הלוואה רביעית הינה הלוואה צמודה לריבית פריים. הכוונה בהלוואה זו הינה שהפריים בה משתנה על ידי בנק ישראל, והוא מהווה את מחיר הכסף, ומתווסף לפריים של הריבית של המלווה.
  • הלוואה חמישית הינה הלוואת שפיצר. מדובר על הלוואה בה משלם הלווה החל מההתחלה גם את הריבית וגם את הקרן ביחד. כלומר, הקטן קטנה מחודש לחודש עד שמתאספת בסיום התקופה.

אם כן, ניתן לראות כי קיימות סוגי הלוואות רבות. כל הלוואה בעלת מאפיינים שונים ומתאימה לסוגים שונים של אנשים בהתאם לחשבון הבנק שלהם, ובהתאם לצורך אליו הם זקוקים להלוואה. כמו כן, טרם לקיחת הלוואה יש לחשוב בכובד ראש מהי סוג ההלוואה המתאימה ביותר עבורכם.

על משא ומתן בלקיחת הלוואה ועל דברים שחייבים לדעת

כמו כן, ישנם המון גופים המציעים הלוואות מסוגים שונים, בנקים, חברות אשראי, הלוואות בין אנשים ועוד גופים חיצוניים שונים. הדבר הנכון לעשות הוא להבין מה כל גוף מציע, הן מבחינת הריביות והן מבחינת ההחזר החודשי ורק לאחר מכן לבחור. למרות שבסופו של דבר אנחנו נצטרך רק מקור הלוואה אחד, עצם העובדה שאנו נכיר את המחירים בשוק ייתן לנו יתרון משמעותי בשלב המיקוח מול אותו פקיד, מזכירה, או כספר.

 

כתיבת תגובה

Top