You are here
Home > הלוואות > הלוואות – מתי לקחת ומתי להתרחק

הלוואות – מתי לקחת ומתי להתרחק

הלוואות

"הלוואה" היא מילה שלרובנו יש יחס אמביוולנטי כלפיה.

מצד אחד היא מסמנת עסקה גדולה כלשהי, אך מנגד היא מסמלת עתיד בו תצטרכו להחזיר סכום כסף למשך תקופה ארוכה. הפחד מהלוואה הוא מה שמביא רבים לא לקחת הלוואות, וזאת למרות שהם זקוקים להן מאוד. ומנגד, סכום הכסף הגדול הניתן באמצעות הלוואות מפתה רבים לקחת הלוואות וזאת למרות שאין להם איך להחזיר אותן. אז מתי יש לא לפחד מהלוואה ומתי לא כדאי ליפול בפיתוי שלה? או במילים אחרות – מתי לקחת הלוואה ומתי להתרחק ממנה?מדובר בשיקולים רבים הכרוכים בכך ואדם אשר לוקח הלוואות אמור להבין את כל המשתמע מכך, בין אם זה החזר חודשי שיצטרכו להחזיר חודש בחודשו עד לסיום הסכום ובין אם זה הריביות אשר יצטרכו לשלם יחד עם הסכום שהם מחזירים.

מהי הלוואה?

הלוואה היא סכום כסף גדול, הניתנת במצבים בהם אדם זקוק לה, לרוב בגלל אירועים חד פעמיים המצריכים זאת – קניית דירה (משכנתא), לימודים, קניית רכב, טיפול רפואי וכדומה. ההלוואות ניתנות לרוב על ידי הבנקים, ומוחזרות לגוף המלווה בריבית, אשר נקבעת לפי פרמטרים רבים כמו: המצב בשוק, תקופת ההחזרה, סכום ההלוואה, אופן ההחזרה ועוד.

מתי לקחת הלוואות

טרם אתם לוקחים הלוואה, רצוי לערוך חישוב מדויק של מספר דברים. ראשית, כמה סכום בדיוק אתם צריכים, כי אין אתם רוצים לשקוע בריביות ושבפועל הסכום אותו לקחתם כהלוואה לא יספיק לכם, או לחילופין לקחת סכום גבוה יותר בהרבה מהסכום אותו אתם צריכים וכך גם לשקוע בחוב גדול יותר ובריבית גבוהה יותר. שנית, כיצד אתם הולכים להחזיר את החוב, כי אם אין לכם תכנית להחזר ההלוואות תמצאו את עצמכם שוקעים בחוב כבד יותר. ושלישית, באיזו תקופת זמן סביר כי תחזירו את ההלוואה. לאחר שחישבתם את כל הגורמים הללו, תוכלו לקחת הלוואות באופן שקול וחכם. אדם אשר איננו לוקח בחשבון את כל השיקולים הללו יכול למצוא את עצמו נתון תחת חובות גבוהים שאינו ידע כיצד לצאת מהם.

מתי להתרחק מלקיחת הלוואות

אם עברתם על כל רשימת הגורמים הללו, ולא הייתם בטוחים לגבי כל אחד ואחד מהם – אל תיקחו הלוואה כל-כך מהר. הלוואות הן פעולה שברוב המכריע של המקרים אין להן דרך חזרה ולכן אתם צריכים להיות בטוחים בצעד זה במאת האחוזים. לכן, אם אין לכם דרך להחזיר את ההלוואה בטווח הקרוב, או שלא ברור לכם הסכום המדויק אותו אתם צריכים – לוו מקרוב משפחה או מחבר, אליו תצטרכו להחזיר את הכסף ללא ריבית וללא תנאים. כי מרבית המקורות והגופים שמעניקים לקיחת הלוואות דורשים החזרים יחד עם ריביות ועפ"י התנאים שנראים להם לנכון וכידוע לכל גוף ולכל מוסד יש תנאים משלו.

כתיבת תגובה

Top